De ce nu (mai) funcționează nicio strategie de promovare pe social media

Este plin facebook-ul de reclame care mai de care mai ofertante despre diverse companii, băieți (și fete uneori) care n-au nimic altceva de făcut în viață decât să îți crească ție vânzările, reach-u, revenue-u și alți termeni de marketing pe care nu îi înțelegi prea bine.

De ce nicio strategie nu mai functionează iar toate aceste webminarii/cursuri sau servicii nu te vor ajuta cu absolut nimic?

Pentru că tot ce înseamnă rețele de socializare (facebook, instagram etc) sunt pline până la refuz de oferte. Oamenii sunt efectiv intoxicați de reclame care se repetă inutil și care nu mai interesează pe nimeni.

De ce s-a ajuns în punctul asta? Pentru că oferta a depașit cererea. Sunt prea multi oameni care vând, care știu, care ajută, care oferă, care se pricep la orice. Nu poți acuza pixelu facebook pentru că majoritatea nici nu știu să-l configureze cum trebuie.

❶ Magazinele online

Dacă ai un magazin online la început de drum – pregătește-te de un drum lung și foarte costisitor către succes. Nu ai greșit cu nimic, este doar „neșansa” de a intra pe o piată suprasaturată. Ca o comparație, este cam același lucru care se întâmplă cu formațiile de muzică nou apărute. Nu știe nimeni de ele și chiar dacă îi asculți întâmplător, slabe speranțe să-ți placă. Parcă tot muzica veche sună mai bine. Și chiar așa e.

Apoi apare o reclamă care îți dă speranță: îți creștem vânzările! Vino la agenția noastră de marketing și începi să vinzi! Și te vei duce..

Și vei începe sî dai bani în baza unor statistici și expresii de marketing pe care nu prea le înțelegi. Ai auzit de facebook pixel, targetare, conversii, reach, CPA, PPC etc și crezi că e suficient. Nu, nu e deloc..

Cunosc prea mulți oameni care cred că acel fragment de cod numit „facebook pixel”, odata introdus in site, el va face minuni. Tu habar n-ai ce rol are pixelul dar știi că il vrei în site. Ești absolut sigur că știi cum trebuie configurat?

Nu voi sta să explic, nu asta e scopul articolului. Dar înainte să îmi fac speranțe, m-aș întreba: oare ceea ce vând are cautare? Site-ul meu se încarcă repede? Am prețuri bune? Am promoții? Am ceva în plus față de concurență? Abia apoi m-aș gândi la pixel, followerși, abonați, campanii de promovare etc.

Câte firme de marketing vor renunța la un client dacă vor observa că site-ul nu este bine realizat și acesta nu va genera vânzări?

❷ Youtube / Instagram

Toți copiii începând de la vârsta de 6 ani vor să se facă youtuberi. Puteți să-i întrebați dacă nu mă credeți. Și unii chiar sunt împinși de la spate de părinți care cred că au șanse reale să devină faimoși. Și îți vor da și exemple de copii cu mii sau sute de mii de abonați. Ei cum au reușit?

Cel mai simplu ar fi să-i întrebi direct pe ei dar cel mai probabil au apărut în mediul online la momentul potrivit și cu ceva senzațional. Însă puțini au șansa să și rămână acolo. Viața ta înseamnă să fii acolo non-stop, să fii creativ, să nu dormi nopțile și să te gândești „oare ce să le spun mâine fanilor mei ca să nu plece? Dar poimâine?”

Este un stil de viață toxic, stresant și nejustificat dpdv financiar.

Dar care ar fi motivele să te abonezi la un canal youtube?

Eu am până în 10 canale de youtube la care sunt abonat dar recunosc că nu am mai deschis niciun fel de conținut video de la ei. Fie nu am timp, fie am lucruri mai importante de făcut, fie ei nu mai sunt la nivelul așteptărilor mele. Și ca mine majoritatea.

La fel ca și cu magazinele online, blog-ul, vlog-ul și instagram-ul au deja suficienți influenceri. Cât să-mi ofer din timpul meu liber acestor rețele de socializare? De ce aș face asta și mai ales, merită?