Companiile de marketing: rechini sau profesioniști?

Un lucru pe care nu-l voi înțelege niciodată este răutatea celor care, în goana după clienți, spun lucruri urâte despre cei care au lucrat înainte la proiectul proaspăt venit în portofoliul lor.

Nici nu contează dacă cel care s-a ocupat până de curând de acel proiect este sau nu un profesionist. Dar dacă tu ești, vei discuta cu clientul situația și cu siguranță veți găsi o soluție de a îndrepta lucrurile.

Din păcate, lucrurile nu stau așa. Cei care tocmai au luat proiectul, își vor îndrepta toate armele pe cei care s-au ocupat de proiect în trecut, de parcă așa se vor rezolva lucrurile.

De ce fac asta?

Pentru că, în felul ăsta, ei consideră că pot câștiga încrederea clientului: „noi suntem experți, ceilalti au fost niște amatori și uite ce ai pățit”. Exact cum fac meșterii: aoleo, da cine v-a lucrat aici?

E greșită abordarea și este total neprofesionist. Dacă într-adevăr ești un expert seo, timpul va decide acest lucru, nu vorbele jignitoare sau mai rău, zăpăcirea totală a clientului cu particularități pe care oricum nu le va înțelege.

S-a întâmplat de curând să trec printr-o experiență similară cu un client veșnic nemulțumit. Am discutat cu el și i-am recomandat să lucreze cu altcineva. Acel „altcineva” s-a concentrat doar asupra mea, ca și cum aș fi fost dușmanul lui. Nimic din ce lucrasem la acel proiect nu a fost bine. Toate rezultatele organice, designul, textele, pozele, nimic nu era bine. Totul trebuia refăcut de la zero, conform celor spuse de noul seo-ist.

Ok, zic, spor la treabă! eu atât am știut să fac.

Doar că, surprinzător, deși a trecut ceva timp de atunci, nu s-a logat nimeni în acel website. Nu s-a schimbat nimic, nici măcar o virgulă sau o poză. Oare de ce?

Este o întrebare retorică: pentru că website-ul nu avea nimic. Însă dacă i-ar fi spus acest lucru, cum ar fi putut să-l „agațe” pe client?

Trebuie sa fii convingător, să-i câștigi încrederea și să-i iei banii. La asta se rezumă tot. Bineînțeles că nu-i va reface site-ul și e o chestiune de timp până acel client își va da seama că a fost „vrăjit” cu vorbe goale și va pleca la altă companie de marketing.

Am sunat de curând un vechi amic cu care am colaborat cu mult timp în urmă. La fel ca și în exemplul de mai sus, am renunțat la el pentru ca intervenea în proiect fără să înțeleagă că mai rău strică. Am rămas în relații ok și de câte ori îl sun, lucrează cu altcineva. Practic face turul companiilor de marketing: câteva luni cu X, câteva cu Y și tot așa.

De ce nu poate rămâne să lucreze cu o singură companie și se tot plimbă?

Răspunsul într-o altă postare 🙂