Mai au directoarele de articole valoare?

În trecut, directoarele web și directoarele de articole făceau diferența în poziționarea unui site în SERP, din simplul motiv că algoritmul Google nu era atât de complex ca în ziua de azi.

Chiar dacă legăturile între site-uri (backlinks) sunt încă foarte importante, Google nu mai vede toate aceste linkuri în mod egal.

Link-urile care vin dintr-un director web sunt mai puțin influente decât un link contextual, relevant sau foarte relevant, de pe un site cu autoritate mare (Page Authority) din nișa dvs.

Asta nu înseamnă că directoarele web nu mai au niciun sens, chiar dacă suntem în 2021.

Potrivit cercetărilor realizate de Moz, directoarele web și citările locale sunt (încă) un factor mic de clasare – în special pentru companiile locale.

 

💡 Sfaturi

Înainte de a publica un articol pe un director web sau pe un director de articole, asigură-te că respectivul site este actualizat, curat, nu deschide popup-uri, nu direcționează vizitatorul pe alte link-uri și nu abundă de reclame.

Poți verifica cu ajutorul instrumentelor SEO gratuite diferite aspecte precum vechime, autoritate, spam score, dacă este blacklisted sau conține malware.

Este de preferat ca respectivul site să aibe o autoritate (DA-PA) peste site-ul tău. De exemplu, dacă website-ul tău este relativ nou cu autoritate sub 10, este în regulă să publici articole pe site-uri cu autoritate peste 10, niciodată sub nivelul tău. Dacă ai autoritate mare, aceste link-uri nu îți vor fi de folos.

 

De ce să publici articole pe alte site-uri

Pentru că orice companie locală trebuie să își mențină vizibilitatea în mediul online, în special în zona în care își desfășoară activitatea. Aceste link-uri provenite din blog-uri, portaluri sau directoare locale nu trebuie să fie văzute doar ca surse de link-uri ci și ca surse de trafic și încredere.

 

Ajută aceste link-uri la optimizarea SEO?

Nu. Aceste link-uri nu îți vor îmbunătăți performanțele SEO dar vor crește credibilitatea și traficul site-ului tău.