Mai au directoarele de articole valoare?

In trecut, directoarele web si directoarele de articole faceau diferenta in pozitionarea unui site in SERP, din simplul motiv ca algoritmul Google nu era atat de complex ca in ziua de azi.

Chiar daca legaturile intre site-uri (backlinks) sunt inca foarte importante, Google nu mai vede toate aceste linkuri in mod egal.

Link-urile care vin dintr-un director web sunt mai putin influente decat un link contextual, relevant sau foarte relevant, de pe un site cu autoritate mare (Page Authority) din nisa dvs.

Asta nu inseamna ca directoarele web nu mai au niciun sens, chiar daca suntem in 2021.

Potrivit cercetarilor realizate de Moz, directoarele web si citarile locale sunt (inca) un factor mic de clasare – in special pentru companiile locale.

 

💡 Sfaturi

Inainte de a publica un articol pe un director web sau pe un director de articole, asigura-te ca respectivul site este actualizat, curat, nu deschide popup-uri, nu directioneaza vizitatorul pe alte link-uri si nu abunda de reclame.

Poti verifica cu ajutorul instrumentelor SEO gratuite diferite aspecte precum vechime, autoritate, spam score, daca este blacklisted sau contine malware.

Este de preferat ca respectivul site sa aibe o autoritate (DA-PA) peste site-ul tau. De exemplu, daca website-ul tau este relativ nou cu autoritate sub 10, este in regula sa publici articole pe site-uri cu autoritate peste 10, niciodata sub nivelul tau. Daca ai autoritate mare, aceste link-uri nu iti vor fi de folos.

 

De ce sa publici articole pe alte site-uri

Pentru ca orice companie locala trebuie sa isi mentina vizibilitatea in mediul online, in special in zona in care isi desfasoara activitatea. Aceste link-uri provenite din blog-uri, portaluri sau directoare locale nu trebuie sa fie vazute doar ca surse de link-uri ci si ca surse de trafic si incredere.

 

Ajuta aceste link-uri la optimizarea SEO?

Nu. Aceste link-uri nu iti vor imbunatati performantele SEO dar vor creste credibilitatea si traficul site-ului tau.