6 sfaturi înainte să-ți faci un magazin online

  1. Peste 90% din ceea ce vrei tu să vinzi (produse sau servicii) se vinde deja pe alte magazine online.
  2. Uneori durează luni de zile până apare primul client.
  3. Un magazin online se face cu multă muncă, pasiune și răbdare. Dacă nu te implici personal și îi lași pe alții să se ocupe, administrarea lui va costa mai mult decât profitul din vânzări.
  4. Alege un nume inspirat și ușor de ținut minte. Designul (aspectul site-ului) să fie prietenos, ușor de navigat iar paginile trebuie să se deschidă instant.
  5. Nu supăra nici macar 1 singur client. Chiar și o singură recenzie negativă poate însemna sfârșitul business-ului.
  6. Aproximativ 10% din vânzări se întorc înapoi sub formă de retur, asumă-ți aceste pierderi.

 

Trebuie să ai curaj să te apuci să vinzi online în 2021. Piața este supra aglomerată, marile magazine au deja clienții lor, cum poți tu să îți faci loc printre ei?

Răspuns: cu multă muncă, bani și răbdare. În primul rând, trebuie să alegi bine ce vrei să vinzi. Produsele se pot cumpara mai ușor online decât fizic din magazine? Se găsesc greu? Sunt necesare? Și dacă da, cunoști persoane din anturajul tău care ar cumpăra ce vrei tu să vinzi?

Cei care cumpară online au deja preferințele lor: electronice cumpără de pe site-urile a – b – c, parfumuri de pe d – e – f, haine de pe x – y – z samd. Cum poți tu să-i convingi să cumpere de la tine? Tu ai cumpăra de pe un site de care nu ai auzit până acum? Pentru că și dacă are prețul mai mic, parcă tot de la cei mari ai vrea să cumperi din motive de încredere.

Aici începe munca ta: implică-te să-ți faci o imagine pe internet, lumea să înceapă să audă de tine.  Te documentezi, experimentezi, investești timp și bani ca să le câștigi încrederea. Altfel vei fi doar încă un magazin online, imposibil de găsit între miile de magazine deja existente.

Nu îti cumpăra un nume de domeniu EMD (exact match domain) gândit fix pentru produsul pe care vrei să-l vinzi. Dacă te-ai gândit să vinzi pahare de plastic, nu merge pe o idee gen „www.paharedeplasticonlinelapreturimici.ro” din mai multe motive:

  • posibil ca în viitor să vinzi și alte produse
  • google nu îți va crește site-ul pentru că are cuvântul cheie în nume, ba din contră
  • sunt prea lungi și greu de tastat/ținut minte

Sunt multe alte detalii pe care le-am omis intenționat. Scopul acestui articol nu este să te facă să renunți la idee, ci să iei deciziile corecte dacă vrei ca business-ul tău să funcționeze. Documentează-te, implică-te și nu pleca la drum prea optimist doar pentru că cei care îți fac magazinul îți promit vânzări și poziții de top. E un drum lung până acolo.